Kupujeme nemovitost - Vyjednávání

Jak podat nabídku

Nabídku učiňte písemně, na důkaz toho, že to myslíte vážně. Jedině tak se máte o co opřít při dalším vyjednávání s prodávajícím. Ne nadarmo se říká „co je psáno, to je dáno“ a nyní již je to ve fázi, kdy každý chce z obchodu získat „to svoje“. Dobrou taktikou je omezit platnost nabídky časovým horizontem hodin až dní. Ukazujete tím, že i Vy máte v rezervě jiné možnosti. Nejsme na tržišti někde v Egyptě nebo Turecku a tak jako tam i v našem případě slovní nabídky mívají většinou jepičí život, nikdo jim nevěří a nikdo se jimi neřídí.

  1. Akceptace podmínek prodávajícího. Pokud se Vám zdají podmínky vyhovující a nejste dobrý vyjednavač můžete obecně přistoupit na cenu a hlavní atributy požadavku prodávajícího. Požádejte prodávající, aby se s vámi podělili o ušetřenou provizi realitce, protože s celým obchodem budete mít více práce obě strany a je to tak spravedlivé. Nezapomínejte ovšem, že ceny, které jsou původně v inzerátech požadované, jsou tak o 15-20% nadsazené.
  2. Podání nízké ceny. Tato strategie může fungovat u prodávajícího, který je nějakým způsobem pod tlakem. Pokud o tom víte, jsou to body pro vás. U férově oceněné nemovitosti by se mohl prodávající urazit a může být po obchodu. Důležité je mít po ruce argumenty, které podporují Vaši verzi. Udělejte si analýzu cen podobných nemovitostí a zpracujte do tabulky. Nabídněte ústupek jinde, pokud bude prodávající souhlasit s vaší cenou.
  3. Prodávající dostává více nabídek. Pokud nemovitost opravdu chcete, jednejte rychle. Např. nabídněte vyšší zálohu jako vyjádření zájmu, nabídněte vyšší cenu, nebo navrhněte jiné ústupky, které jsou zajímavé pro prodávajícího. Pozor nicméně, nenechejte se strhnout do nějakého systému přihazování či aukce, a přemýšlejte zda ta vyšší cena je reálná i do budoucna. Emoce do obchodu nepatří.
Zpět na obsah
|
Pokračovat


Sdílet tuto stránku / doporučit web